Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Ekbom verkar gått i tacklingsskola under sommaren också. Han har fått in några riktigt fina pärlor under försäsongen. Det har jag verkligen saknat i hans spel tidigare. Överlag tycker jag han varit bra och det verkar som att han är på väg till en ny nivå.
Han kommer nog aldrig bli någon stor poängmaskin, men fortsätter han på detta vis kommer han säkert kunna bli en långvarig kapten och backbjässe i laget
Tänk positivt, Värmlänningar häver ju i sig så mycket att de ändå snart glömt slutresultatet ;). Kommer aldrig att glömma hur det var när jag för ca 20 år sedan bjudit in ca 20 av dem på mat mm (storkunder) till Sandgrund med start på en fotbollsmatch där Karlstad mötte något storlag från England i en träningsmatch. Var max 12 av dem som blev insläppta på Sandgrund. En av dem somnade på sin tallrik full av mat. De är speciella, Värmlänningarna ;). Men lättmutade att göra affärer med på den gamla goda tiden !!
Mest orolig vad gäller ÖHK är jag fortfarande med backbesättningen och det var innan forwardsskadorna. Tror det kan bli tufft för Kenta i år. Min kloke gamla far (87 år) brukar ha rätt. Han tror Kenta är rökt och vill inte se Thornberg som huvudtränare. Vi brukar inte vara ense, men jag håller med honom i tränarnamnet inför nästa säsong, nämligen Melin, vet att många tycker han är en relik men är övertygad om att han är rätt namn för ÖHK. Förövrigt tror jag att den första sparkade tränaren i SHL blir Peter Andersson.