Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Här kommer (i mitt tycke) en skarp analys om läget i Örebro från min favoritskribent Uffe Bodin!
BODIN: Örebro behöver mer puck – annars står och faller man med Hudacek
<iframe class=”wp-embedded-content” sandbox=”allow-scripts” security=”restricted” style=”position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);” src=”http://www.hockeysverige.se/uffe-bodin/2016/09/14/bodin-orebro-behover-mer-puck-annars-star-och-faller-man-med-hudacek/embed/#?secret=i38NLsHffy” data-secret=”i38NLsHffy” width=”600″ height=”338″ title=”Inbäddat WordPress-inlägg” frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no”></iframe>
Örebros underliggande siffror är kassa och vårt spel bygger på att vi inte ska äga mycket puck… Kentas sista säsong! Och jag är också osäker på om jag vill se Tornberg i en högre roll.
Det lilla som känns positivt inför denna säsong är att vi nu har ännu en målvakt som kan vinna matcherna åt oss. Självklart är Hudacek en sådan, men jag har sett matcher med Brage i Vita Hästen där han varit makalöst bra. Känns skönt att Hudacek kan få avlastning och att vi som fanns kan hoppas och tro på seger även utan Hudda från start.