Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Absolut. Det blev med facit i hand inte speciellt bra.. men jag var iaf en av dom som var jäkligt taggad när säsongen drog igång för att jag tyckte att han hade gjort ett bra jobb. Men målvaktssidan och forwardssidan är något av ett fuskbygge fortfarande tyvärr.. vilket är så jävla synd när man har ligans bästa forward och back typ…
Kan ju bero på att vi är vana med att få vad vi får. I början av säsongen ville ju folk ha in vem som helst bara någon värvades typ. Så var det ju förra säsongen också.
Backsidan är toppklass. Och som vi kunde se i inledningen av säsongen så var det ju också backarna som vi skulle utnyttja offensivt. Men så fort det sket sig så hade vi ingenting att luta oss emot. Palushaj kan inte leverera för hela laget på egen hand.
Det är det vi får facit på nu. Visst har det blivit lite bättre men vi gör ju fortfarande inga mål.
Alla var vi väl imponerade av jobbet att få in typ Näkyvä, Ebert, Palushaj. Men till vilket pris?
Målet var slutspel, det kommer inte ske, i år heller.
Vi är inte ens säkra på om vi kommer vara i SHL nästa säsong. Det har ju Andreas tillochmed tagit fram statistik på. Fortsätter det som det har gjort så kommer vi komma näst sist.
Det går ju inte blunda för. Och ett kval mot ett hungrigt Oskarshamn, AIK eller gud förbjude Karlskoga. Det knallar vi aboslut inte hem.
Det är bara att böna och be att vi klarar oss kvar och kan börja om. Men då tycker jag att man måste ställa lite krav på hela organisationen.
Det är ändå tre år i rad som inte genererat någonting positivt.