Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Kan inte klandra Stéen för de sista matcherna. Jag tycker verkligen att han har varit bra men NJ måste verkligen plocka in en målvakt till slutspurten. Kilpeläinen kommer inte komma in som nån Messias. Och Stéen kan inte stå de matcher som är kvar.
Känns som att de vill testa med de två målvakter vi har men det känns ju bara jättefel.
Instämmer helt. Mora har en riktig edge här. Brynäs dammar ivåg 39 puckar mot Juvonen idag och får in 1. Frölunda sprätter 22 mot oss och får in 3. Jag klandrar heller inte Steen, jag tyckte han sötte sig mkt bra de två matcherna innan denna och jag har inte ens sett bilder från dagens match. Men kan man hitta någon så är de bara att köra. Matten talar inte för oss här. Juvonen är nu två i SVS% och har 80 fler räddningar på 4 färre matcher. Det är en enorm fördel de har i den fajt som just nu pågår oss emellan.
Jag unnar verkligen Steen och Eero all framgång och jag vill som sagt inte dissa. Det är bra killar med kapacitet som är hög, men ska vi undvika ett kval måste vi vara äriga här. Sedan är det inte lätt att värva en keeper nu, men det finns lite intressanta namn i KHL och Liiga.
Fan vilken klassvärvning Mora gjorde där…