Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Det är ett riktigt underbetyg på den värvningen om den är sann. Han har 90,5 % i Liiga den här säsongen. Skämtar NJ med oss eller?
Dock i liigans överlägset sämsta lag. Så behöver inte vara helt värdelöst ändå. Det ska ju inte jättemycket till för att bli en uppgradering för oss… :/ Det är ett sådant jävla underbetyg att ha 88,62% (!) i TOTAL räddningsprocent under året… så skandalöst jävla uselt. Vi och Timrå är de enda lagen under 90%. Och vi är sist.
Jag kände mig något tveksam till förlängningen av Eero förra säsongen.. Trots hans fina avslutning så fick jag en jäkla avsmak mitt i säsongen när han var klappkass. Steen som backup kändes väl sådär om man ska vara ärlig. Jag drömde iaf om en riktigt bra målvakt där Eero nästan sågs som backup. Men nej, vi ska fortsätta harva med mediokra målvakter och spara in cash där.
Så jävla lack. Om vi är kvar i SHL nästa säsong så förväntar jag mig en enorm uppgradering på målvaktssidan och inget jävla tramsande som det har varit sedan Hudacek lämnade. Då kunde vi vara hur jävla klappruttna som helst och ändå vinna matcher. Nu spelar vi stundtals riktigt jäkla bra och torskar ändå för att målvakterna inte tar en enda extra puck.
Slut på rant.
Eller nja, jag tror nog att vi bör byta målvaktstränare också.
HAH! Jag har nämnt att Hästen kanske bör bytas ut också. Det är ju ingen målvakt som utvecklats till det bättre hos oss. Men då fick jag till svar att han är ung och hungrig. Det behöver inte per automatik betyda att man är bra.
Men i första hand så måste man börja leta efter bra målvakter. Jag förstår inte varför man inte säkrade upp det i första hand. Hade man haft Eero som back up så hade ju det varit en bra back up. Dock verkar han så jäkla grinig så fort han står vid sidan av och ser ju sig själv som en förstaslips. Oklart om han är tillräckligt ödmjuk för att stå vid sidan av halva säsongen.