Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Skulle inte säga att han är bitter, men jag tycker att han har rätt i att Malmö är lite mer spelande. Örebro spelar ju mycket på hög press och vinna puck där. Man är inte så mycket ett spelande eller spelförande lag på det viset. Man vill vinna puck högt och sedan ner i zon och snurra. Snitsiga uppspel eller snygga kombinationer är inte riktigt så Örebro spelar.
Nja, jag vet ärligt talat inte om de är så mycket mer spelande. Möjligtvis att de spelar utefter ett annat spelsystem, vilket är logiskt, och gör att det ser och känns annorlunda men nog tycker jag ändå Örebro är ett ganska spelande lag och många gånger för vi ju matcher men lyckas ändå inte vinna.
Vad gäller Björk’s egen leverans i Malmö så har han ju på sju matcher som sagt levererat noll poäng och har -1 i +/- .
Även där har han ju ramlat ner från att pendla mellan 1:a och 2:a backpar till en solid plats i 3:e. Dvs samma som i Örebro, innan han blev extraback.
Men jag kan samtidigt förstå att det är mer trivsamt att spela i Malmö där han fyller en roll i deras PP, som faktiskt steppat upp något.