Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Innan säsongen hade jag tagit Nihlstorp. Inte nu. Vi behöver något vassare. Tänk vad detta lag hade kunnat åstadkomma om Enroth varit med oss sedan dag 1? Jag har hela tiden hävdat att det enda som egentligen saknats i det här laget är en stabil och jämn målvakt. Även om vi hade haft någon som är lite sämre än Enroth från början av året spekulerar jag i att vi hade spelat hem ungefär 10-15 poäng mer än vi har i detta nu. Då hade vi i detta nu legat på övre halvan av tabellen. Spekulation såklart, men jag vidhåller att våra övriga lagdelar i huvudsak är det starkaste vi sett sedan vi gick upp. En direktplats i slutspelet hade inte varit långt bort. Skulle vi mot all förmodan lyckas knyta Enroth till oss över nästa sässe också skulle det i mångt och mycket kunna väga upp försämringar i övriga lagdelar om vi tänker att Ebert och Palushaj försvinner tex.

Hursom, kul att spekulera. Nu ser vi till att vinna nästa match också även om jag befarar att det är dags att torska snart. 🙂

Risken finns ju givetvis men finns inget som tyder på det i dagsläget. Alla har ju ett jäkla självförtroende. Tror alla tycker det är kul att spela nu och dessutom så spelar de på ett sätt där de sparar energi. Det är ingen som kör slut på sig själv. Kan man hålla i det dom sista omgångarna så vore det helt fantastiskt.