Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Sur förlust igår, men trots allt en väl genomförtd bortamatch. Jobbigt dock att vi har en match mindre på oss att ta oss förbi LHC och BIF.

Vad tror ni om bröderna Spink? Troligast är att de kommer att avsluta sin sejour hos oss och jag har svårt att se att något annat SHL-lag kommer att plocka dem. Men i allsvenskan skulle de säkert kunna vara en attraktion. På ett sätt så hoppas jag att de blir kvar i sverige, kanske i BIK?

Om det stämmer att Lang och Lindholm är klara, vilket det gör göra, så är det väldigt svårt att se Spinks få plats någonstans.

Jag hoppas på en ganska lugn silly, tror det kan vara nyttigt för klubben. Vill se förlängningar med Glenn och Sallinen, samt Weinstock (1 år) och Hedman (1 år). Kluven till Virta (med hänsyn till lön & lägger honom i samma fack som Lang/Lindholm och vet inte om det finns plats).

På backsidan räknar jag med att Ebert är förlorad, men det jag är orolig för är att även Näkyvä försvinner till KHL/NLA. Väldigt viktigt om han stannar, tror han skulle vara ännu bättre nästa säsong.

Så det som ska göras i värvningsväg som jag ser det:
1. Hitta en förstakeeper (viktigt!)
2. Ersättare till Ebert
3. Ta hem Pilö, och ev. ersättare till Arnesson beroende på om man vill starta med 7 eller 8 backar
4. Krydda med en eller två spetsforwards. Skulle ge 14 eller 15 forwards i truppen.

Tror man kommer lägga den största delen av pengarna på en keeper. Stéen blir nog kvar, kan inte riktigt tänka mig något annat.
Spinkarna försvinner, de är ju i princip utanför laget redan.
I övrigt håller jag med dig vad gäller förlängningar.
En ersättare till Ebert blir ju svårt, men en likvärdig back med bra skott behövs garanterat.
Palushaj blir ju eventuellt kvar nu med tanke på skadan. Om inte det redan är klart med någon klubb i NLA, typ.

Två spetsforwards plus en center är väl det vi behöver. Därefter tror jag att laget är klart.
Kommer säkert bli en dyrare Silly men tvärtom en betydligt lugnare på det viset att man inte behöver jaga bredd.
Får vi in ett etablerat namn på GM-positionen så kan vi nog räkna med några fina presenter till nästa säsong.