Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Sjukt svårt att få ihop laguppställningen till nästa säsong med alla rykten hittills? Jag önskar nog iaf en spetscenter även om Abols lär räknas in där till nästa säsong. NJ var väl lite sugen på att bli av med Weinstock redan till förra säsongen så han kanske ryker till nästa även om det känns jävligt onödigt…

Forwards:
Palushaj-Ny-Bromé
Harper-Abols-Weinstock
Lang-Wandell-Lindholm
Boucher-Mastomäki-Gustafsson

Extra: Lodin, Bagenda

Backar:
Näkyvä-Ny
Andersson-Backström
Warg-Rissanen
Pilö

Målvakter:
Ny, Steen

Lite märkligt många lirare känns det som? Att börja med två på bänken? Lodin kanske kan bli utlånad dock vilket kanske känns lite trist.

Känslan säger att Arnesson drar till typ DIF och att Ebert får NHL-kontrakt.

Hur tänker ni till nästa säsong?

Allt handlar väl om vad man på riktigt tror på. Weinstock har ju varit ett av lagets behållningar nu när det gått bra. Det är ju lätt att skylla på den gamle när det går tungt.
Weinstock kan spela i vilken kedja som helst utan problem, sålänge han får spela i Örebro Hockey. Det är värt oerhört mycket och utöver detta kostar han ju ingenting i jämförelse med vad man får av honom.
Håller han nästa säsong så tycker jag defenitivt att han ska få fortsatt förtroende.

Jag håller med om att laget blir jättesvår att få ihop men jag tror inte alla spelarna som ryktas in kommer att komma.
Bagenda är väl den i dagsläget som känns mest osäker.
Skulle vara ett drömscenario för NJ om det bara handlar om en ny målvakt (JÄVLIGT VIKTIGT) och en toppcenter.