Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Wedin och Hållander givetvis, men båda borde väl sikta högre än SHL nästa säsong. Brattström tycker jag varit rätt intressant på slutet. Skulle kunna vara en potentiell andremålvakt till ett bra pris.
Håller med dig. Samtidigt så känner jag inte att det är där vi ska leta spelare. Brattström som andremålvakt är ju som att rakt av byta Stéen. Vi behöver något bättre om vi ska ta kliv.
Vad gäller forwardsmässigt så är det ju även där på den övre hyllan vi måste leta.
DMB och Lindholm är ju redan signade och i den nedre regionen finns det ju inte så mycket plats kvar.
Vad det gäller kvalitén på andramålvakten så spelar det ju roll hur bra förstakeeper man plockar in. Lyckas man behålla Enroth så kan man komma undan med en lite mindre beprövad andrakeeper ändå.
Sen argumentet att man måste leta på ”den övre hyllan” köper jag inte riktigt. Det är ju ett guldläge att sno åt sig spelare som bevisat presterat i SHL när det kommer till lag som har åkt ut. Nu är kanske Timrå-namnet något osäkra då det är få SHL-säsonger att analysera. Men Anton Wedins 14+13 på 32-matcher i seriens sämsta lag är väl galet bra egentligen.
Det kommer att bli huggsexa deluxe om dom här lirarna. Wedin borde ju kunna få chansen utomlands till och med om han inte känner att han borde ta ett år till i SHL först.