Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Det känns inte bra att det florerar massa av dessa rykten.. det får det ju att kännas som att cashen är slut och att NJ letar efter spelare han tidigare sagt att han ska ge blanka fan i (först sverige, sedan norden, sedan NA och sedan övriga europa)…
Jag undrar verkligen hur det står till på pengafronten också. Resultatet var inte svinkul att läsa..
Fast pengarna är ju inte slut. Det finns ju åtminstone 40 miljoner i tv-pengar som kommer in och dessa är ju i princip till för att stärka lagen, för att öka underhållningsvärdet.
Sen får ju varje lag välja hur de vill förvalta pengarna. Örebro håller ju givetvis lite hårdare i pengarna som det ser ut och så får det ju vara. Men att säga att pengarna inte finns för att bygga ett slagkraftigt lag är att skjuta sig själv i foten.Jag tror inte vi är stekheta på marknaden och numenra är det ganska svårt att rekrytera spelare för ALLA lag. Då kanske man får ta lite större risker också.
Leksand gick sju-åtta miljoner back och har ändå ett på pappret starkt lag i SHL-mått. Man måste ju kunna nagga lite i kanterna för att kunna ta steg.
Fast TV-pengarna är givetvis inräknade i budgeten redan.
Min poäng var väl mest att det är märkligt att det florerar rykten kring Slovaker och tjecker när det är den absoluta spetsen kvar att tillsätta och NJ tidigare uttryckt att det inte är där man ska leta alls. Det börjar typ kännas desperat, framför allt om det fanns någon som helst substans i Kvapil-ryktet.
Jag håller tummarna stenhårt för att vi blir lite av ett Malmö-lag i år. Ett superstrikt lag med ett spelsystem som sitter till 100%. Vi kommer inte att vara i närheten av de flesta andra lagen vad det gäller stjärnglans osv, men kan vi bara vara jävligt jobbiga att möta så kanske det kan gå vägen ändå. Det känns ju ändå som att vår tränartrojka kan vara en lyckoträff?