Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Jag har dragit mig för att kommentera varför och hur Bunkersnack kommit till på SF, men jag kan ju göra det här.

Jag var själv admin under ett par säsonger och försökte hålla högt i tak. Forumet blev sedan utan admin efter att jag kände att jag inte hade tid och energi med det. Det var för otacksamt tyvärr.

Jag pratade lite med Henric då och vi var båda sugna på att göra något eget, både blogg och podcast.

Jag kommer inte ihåg exakta tidsflödet, men jag tror att Bunkersnack uppstod innan Rödskägg fick adminrättigheter på forumet.

Jag pratade en del med Leksands admin under tiden på SF och hade svårt att se hur man skulle kunna driva detta framåt och skapa bättre stämning. Det var hela tiden bara en form av skadekontroll och vi saknade medel för att göra något åt det.

Det var som ett svart hål som slukade framförallt energi för mig. I all ärlighet kände jag inte något vidare stöd från ”centralredaktionen” heller. De verkade inte speciellt intresserade tyvärr. Det var sällan man fick någon exponering trots att man lagt ner mycket tid på att skriva statistikinlägg eller krönikor.

Då blev det att starta eget istället. Jag vet inte om vi ska försöka få liv i POD:en igen. Vi är båda föräldrar och den lediga tid vi har är utspridd och kort.
Jag tycker annars Tommy och Rille gör ett bra jobb. De har väldigt god insikt i Örebro Hockey och jag vet inte om folk har tid att lyssna på ännu en podcast om Örebro Hockey.

Jag är väldigt glad att Bunkersnack kom till då det är en helt annan ton och oftast väldigt seriösa diskussioner och undrar man något så får man alltid bra svar.
Jag har fortsatt diskutera i SF, eller snarare återupptagit min användare där för att jag gillar att diskutera hockey.
Nu har det ju tyvärr utvecklats till en enda stor pajkastning och det har knappt blivit någon hockeydiskussion vilket känns sådär såklart.

Det har ju t om eskalerat till den grad att folk tror att jag är NJ. Vilket är både beklagligt och skrattretande. Detta enbart baserat på mitt nick och att jag tagit NJ i försvar pga de oerhört yviga påståenden som florerar i SF-forumet.

Ser fram emot säsong och fullt fokus, och härliga diskussioner här.