Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Såg ni diskussionen som kommit upp om Emelie Wiklander på SF? Ber väl om ursäkt till TJ på direkten då jag vill avhandla en kollega till honom litegrann.

”Nu kan det bli blåsigt igen i klubben. Väljer att skriva detta från en nyreggad användare då jag vill vara helt anonym.. Detta är bekröftat av två (säkra) källor.

Emelie Wiklander går nu hemma med lön efter en överenskommelse med ÖHK. ÖHK ska omarbeta hennes tjänst som marknadschef och bett henne byta arbetsuppgifter med en lönesänkning på 20k/mån. Detta efter att hon blivit uppkallad till styrelsen. Vad som ligger bakom vet jag ej, mer än att klubben skyller på att tjänsten ska just omarbetas.

Väcker några frågor: Hur jävla hög lön betalade ÖHK till henne tidigare? Hur kan man låta en person gå hemma med lön samtidigt som klubben har en för klen spelarbudget? Hur sköter ÖHK personalarbetet? Tycka vad man tycka vill om Emelie, men hon har gjort jävligt mycket för Örebro. Behandlar man spelare på samma sätt?

Något luktar lite surt i Örebro..”

Ni som har bra koll och lite insikt i klubben. Jag kan/vet bara så mycket som jag kan läsa mig till på forumen.

Min föreställning om ”marknadssidan” i Örebro har varit att det har i någon mån varit ett självspelande piano genom dom första åren i SHL. Staden har ju faktiskt varit hockeytokig sedan vi gick upp och då borde rimligtvis marknadssidan vara relativt enkel också? Visst, man var ju tvungen att ringa runt och jaga sponsorer och partners ändå men jag tror att det i någon mån var enklare då. Nu på senare tid när vi faktiskt i någon mån har etablerat oss väl i ligan så börjar det bli lite marigare och det är kanske just nu som det är viktigare än någonsin att börja jaga partners och sponsorer m.m.

Kan någon sammanfatta Emelies roll i klubben vad det gäller detta? Slentrianmässigt så brukar man ju säg att hon har en stor del i Örebros resa (vilket kanske stämmer).

Hela min tanke kring inlägget var att Pontus Gustavsson slängde pengar kring sig på allt och alla. På marknadssidan har det väl framkommit att det var en hel del som hade fått rätt feta löner? Hans dotter var väl med på något hörn också? Så sannolikheten för att Emelie kanske också fick en marknadsmässigt något för hög lön känns inte speciellt låg. Och då är det väl på ett sätt bra att Micke går in och kapar kostnader till och med där? För vi vill ju komprimera så mycket pengar till A-laget som möjligt?

Sen är det antagligen en jäkligt känslig process… men vissa synder från tiden med PG måste kanske fortfarande städas undan..

Tankar?