Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Karl
Deltagare

Bittert med förlust, men spelet har verkligen lyft.

Ska bli riktigt kul att gå till arenan imorgon!

Håller med, förra gången mot Brynäs var första gången jag kände att det blir stryk. Nu kommer man att gå till BA och känna att vi skall spöa skiten ur halvdanskarna.

orebro center//

”. Efter det behöll Malmö momentum.” Jag avskyr ordet momentum som ”äcklet” Bork tog in i sporten och som snart börjar bli vedertaget. Kan inte förbjuda dig att använda det, men……

”VILL NI VISA att ni är med er tid så gäller det att använda rätt ord. I ett par år ha vi lärt oss att alltid vara fokuserade och sätta rätt sak i fokus. Sedan en tid tillbaka gäller det att vara observanta på när momentum infaller. DE SENASTE DAGARNA har jag räknat till sju olika artiklar i våra vanligaste tidningar när ordet använts. Och häromkvällen menade ishockeykommentatorn Leif Boork att momentum hade infallit för Skellefteås del i matchen mot Luleå. Men det hjälpte inte. VID KAFFERASTEN på jobbet när snacket går på halvfart om de nya rutinerna som ingen riktigt begripit varför de införts, då är det läge att slå till: ”Detta är ett momentum, nu måste vi säga ifrån,” kan du dra till med. Alla kommer att tystna och invänta fortsättningen.
Du har skaffat dig ett kanonläge att säga det du tänkt säga så länge. Tack vare ordet ”momentum”, som ingen riktigt förstått vad det betyder men som alla inser är något viktigt och visar på både kunskap och insikt hos den som uttalar det. DET FINA MED ORDET momentum är att det kan tolkas lite hur som helst. Rätt ögonblick är kanske det enklaste sättet att översätta. Men precis som andra modeord kan det användas i flera olika betydelser. Nu är rätt tillfälle, kan också fungera. MEN FÖRSÖK INTE hitta momentum i Nationalencyklopedin eller Svenska Akademiens Ordlista, för där finns detta latinska ord inte med.”

Menade inte att vara elak mot dig, men lika svårt som jag har för Bork så är det hans felaktiga användande av momentum som tyvärr börjar bli vedertaget.