Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Jag ställer mig frågande till varför det blivit såhär? Är det att de vill för mycket eller är det att det råder en frustration i gruppen? Är det kamp och tävlingsvilja som ligger bakom så är det ju såklart positivt men det ska ju som sagt inte gå till överdrift.
Alltså. Vi spelar mycket kamphockey i det att vi sliter som djur när vi är som bäst. I fallet Winis tycker jag han sammanfattar det bra själv:
Saxat från NA:
Men han menar också att Rissanens agerande förvärrade kollisionen: ”Jag ser en kampsituation ner i hörnet. Jag vill ta mig dit för att understödja min lagkamrat. Ser att pucken kommer ut varpå LHC- spelaren ska ta pucken. Då jag just ska sätta in min tackling hukar han sig ner och gör sig låg. Min avsikt är att ta position framför honom och separera spelaren från pucken.”
Reglerna är formulerade på ett sätt som gör kontakt med huvudet förbjudet. Rent tekniskt hade Rissanen kunnat kasta sig in i Weinis armbåge och Marcus hade ändå blivit avstängd iom att han ändå går in hårt i situationen. Solklar avstängning, men jag vill nog hävda att vi kommer att få se sådant så länge tacklingar är tillåtna. Han blir övertänd pga situationen innan, Rissanen gör sig låg och pang så smäller det. Det kommer hända igen.