Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Nja det är inte den fulaste tacklingen någonsin. Men som många är inne på så kommer han ändå in liiite som tredjegubbe och liiiite från sidan. Det är helt enkelt så att Larsson har lite för lite felmarginal när han kliver in tycker jag. Ska man sätta en sån propp så måste allt vara perfekt vilket det inte var i det här fallet. Hade Larsson satt tacklingen 10cm längre ned hade inte diskussionen om huvudtackling varit i närheten av möjlig tex. Nu adderar allt ihop till att den blir väldigt brutal och då får man väl köpa det. Sedan är det självklart så att den inte hade sett lika vidrig ut om inte Sundh hade tuppat av.. och det ska väl egentligen inte vara med i bedömningen.
Ok, du har en bra poäng, det där med marginal.
Däremot så är disciplinnämnden som vanligt värdelösa på att förklara vilket börjar bli ett problem… Den initiala kontakten sker VERKLIGEN inte i huvudet. Men tacklingen är så brutal att det tar där ”till slut” ändå. Dom måste verkligen höja sig i sina förklaringar!
Ja, det känns som en pliktskyldig förklaring eftersom ”alla vet” att det var en ful tackling.
Sen hatar jag hur dreven går självklart och Tornberg var ett pucko som han betedde sig i Cmore-sändningen. Han är säkert fortfarande bitter över att han fick sparken (som man har märkt tidigare).
Bitter vet jag inte men tycker att man kan begära en mer balanserad bild. Jag är dock mer besviken på Kronwall, tycker han blandar fanboy och besserwisser på ett ganska osnyggt sätt.
- Det här svaret redigerades för 4 år, 1 månad sedan av method.