Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Ja det där med den röda tråden i lagbygget.. Det känns som att dom bara har kastat pil och tagit dom som dom kan få bara. Om man tittat först på Squires-kedjan och sen på Liivik-kedjan så är det extremt svårt att förstå hur dessa ens skulle kunna vara i närheten av att spela efter samma spelidé. Och tack vare PG:s korkade tvåårskontrakt så kommer man inte kunna ”rensa” bort ev. fel direkt heller..
Och att utveckla HA-spelare till SHL spelare är någonting ÖHK kan vänta med. Känns som att det inte direkt är optimalt att tro att fd allsvenska spelare ska kunna bli en slagkraftig stomme med bara en säsong i bagaget. Viksten i all ära, men är det verkligen rimligt att han ska ha pressen på sig som förstakedjespelare i ett SHL-lag redan?
Det var som jag sa till mina sektionspolare igår. Igår så spelade vi så bra som laget är. Det är för stora glapp i kvalitén och det känns inte alls välscoutat. Squires, Mustonen, Haga, Viksten och Weinstock och Zamorsky är dom enda jag tycker har visat SHL-klass så här långt och det räcker ju definitivt inte. Och jag tycker inte att man kan skylla på att serien är lång sålänge till. Det måste ske en DRASTISK förändring och det är nu. När landslagsuppehållet är över då ska en ny spelare va klar. Helst två, en ny back också.