Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Andreas//
Jag läste precis ditt sista inlägg om skadesituationen mm. Vad gäller Hudda anser jag att han måste stå de två matcherna fram till landslagsuppehållet. Brage ser inte ut som någon målvakt att luta sig emot för att vinna matcher i SHL. Är tämligen övertygad om att vi haft tre poäng mer om Hudda stått mot Rögle och de således tre mindre.
Självklart måste Hudda få avlastning, men ge honom hellre det mot lag vi ändå inte kan slå i dagsläget, såsom Frölunda borta 15/11, Brynäs borta 22/11 och Skellefteå borta 26/11. Beroende på hur Brage agerar i de matcherna får de väl sedan ta beslut om fortsättningen. Men nu återstår det bara två matcher innan det långa uppehållet och för att få minst tre behövliga poäng behövs Hudda i kassen.
Fast det där var väl en bedrövlig taktik. Brage ska ju få spela dom matcher vi om möjligt kan vinna utan Hudda. Det är ju viktigare att ta poäng mot topplagen för att haka på än mot bottenlagen. Visserligen måste vi hålla undan men det är ju självklart att vi nån gång kommer vinna med Brage, men då måste vi börja enkelt.
Vilka enkla matcher har vi med årets trupp menar du? Personligen anser jag att allt måste göras för att undvika negativt kval. Om vi klarar en tiondeplats skulle jag vara mycket nöjd med tanke på hur det sett ut så här långt in på säsongen. Backbesättningen är ju precis så svag som många av oss var rädda för inför säsongen. Förstår inte hur du ser det möjligt att ta in på topplagen, är ju i princip tack vare Hudda vi lyckats få 15 poäng så här långt.
Ps. Ovan skrivit med reservation för eventuella förstärkningar av klass snarast.