Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Jag är helt med på vad du säger Karl, men jag värderar kanske motståndet högre helt enkelt. Både Luleå och Växjö ser jag som svåra matcher, även om Växjö har mycket sämre form än vad Luleå har, så om Brage ska stå någon av matcherna för att vi kanske ändå förlorar så är det imorgon.
Växjö borta tror jag vi har en god chans att ta poäng ändå.Luleå har ett svårbedömt lag. De har en tränare som inget annat lag skulle ta i med tång, men han har en så bra trupp att de är farliga ändå.
Jag tror vi tänker på samma sätt men med skillnaden att jag tror inte Hudda blir sliten av att stå dessa två matcher när ett så långt uppehåll väntar. I November är ju spelprogrammet grymt tätt, därav att jag plockade ut tre matcher som lämpar sig för Hudda att vila. Vår kasse lär ju bli bombad i dessa matcher.
Finns en aspekt till, många börjar tröttna på alla förluster i BA, även sponsorer. Utan Hudda i kassen hemma mot Luleå ser jag ingen chans till vinst. Efter det är det ”bara” en match på lördag innan vilan.
Jag tror inte Brage är någon dålig målvakt, men med den backbesättning vi har så krävs en Hudda som står på huvudet för att vinna matcher oavsett vem motståndarna är i SHL. Finns en anledning till att vi inte ens kunde slå Leksand under ordinarie tid.