Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Kovacs
Deltagare

Här någonstans har vi väl status för stunden?

Zile/Warg – Tom Nilsson
Här ser jag det som att Nilsson kliver in från start hierarkiskt någonstans i truppen. Och håller han sig hel så är min känsla att det kan vara ett steg upp va?

Zamorsky – ”Berglund”
Alla uppgifter säger ju att Berglund är klar. Jag tror han är ersätter Zamorskys plats i truppen. Tror det är jämnt upp från start men vill ändå tro att Berglund har en större uppsida.

Ebert – ”Ny”
Om Sulak tar hans plats så känns det som ett litet uppköp för mig. Viktigt är oavsett att Ebert ersätts med en offensivt lagd back. En nyckelroll enligt mig i nästa års lagbygge.

Kovacs – ”NY”
Här måste vi träffa rätt. Mycket poäng som försvinner och här får man inte chansa.

Mustonen – Wikman
Har inte sett jättemycket av Wikman men att döma av rapporterna om honom så bör det väl vara minst ett likvärdigt alternativ? Bör kunna leverera i paritet med Mustonens 9 p och troligtvis några poäng till.

Audette – ” NY”
Här satsades det pengar. Ska ersättas. Tror man ersätter honom och Puustinen med 1 namn. Plockades ju in mycket p.g.a. Puustinens frånvaro.

Puustinen – ”NY”
Här satsades det pengar. Ska ersättas. Tror man ersätter honom och Audette med 1 namn.

Halloran –
Kan nog ersättas truppmässigt med någon vi redan har. Kanske kan få ut mer av Ekström eller liknande i hans ställe från start?

Om Öberg stannar så tror jag det är här någonstans vi stannar. Att Berglund + 1 back till ska in, Sulak eller annan.
Sen ska det in 2 forwards med ”superspets (typ Bromme eller liknande). Det är ju några riktigt stora kontrakt som lämnar i Kovacs, Puustinen, Ebert och Audette och ingen av dom har ersatts ännu, så pengar för steg bör finnas. Kanske att vi ska fylla på med 1 forward till ytterligare men jag tror man testar såhär från start typ:

Sulak/NY – Backström
Rissanen – Näkyvä
Berglund – Nilsson
Hardegård- Forsmark
Pettersson

NY – Abols – NY
Carlsson – Leino – Öberg
Larsson – Lajunen – Ekström
Wikman – Matomäki – Eklind
Oscarsson

Leino höjde sitt spel succesivt under säsongen tycker jag. I slutspelet gjorde han ju ändå 4p. på 8 matcher. Tror han kan komma upp i poängskörd nästa år. Han, Öberg och Leo hade jag älskat att se. Som vi tidigare sagt är dom sista formationerna dom svåraste att få balans i.