Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

En hel del intressanta resonemang i senaste “Sportpodden”/”Redline Onside”.

Hoppas verkligen inte att man sätter sig i skiten i och med att man ska “försvenska laget”. Nick Ebert ut och en stabil +30p back försvinner. Kovacs försvinner. Öberg kanske försvinner.

Som dom nämnde i podden corona-säsongen så tappade vi spelare som tillsammans hade gjort 178 poäng. Dessa ersattes inte på långa vägar.

I år tappar vi spelare som tillsammans gjort 139 poäng.

Dessa har hittills ersatts med Mathas Bromé, Tom Nilsson, Filip Berglund och William Wikman. Låt säga att de gör 45-10-10-15 så saknar vi ca 60 poäng. Och gissningsvis vill vi göra mycket mer poäng nästa säsong än förra.

En poängstark back och en riktig superspets framåt kanske kan täcka upp en del. Men då kanske vi i bästa fall enbart täcker upp det vi tappade från förra säsongen. Vi saknar fortfarande en hel del poäng för att bli bättre.. Visst några av de befintliga spelarna kanske blir bättre också och tex Leino kanske studsar tillbaka.

Jag tyckte mest att det var en podd med gnäll och överanalysering. Om vi tar Ebert som exempel så kan det ju vara så att det var han själv som beslutade sig att lämna. I podden framstår klubben som bristfällig och att man inte ”kan behålla” den typen av spelare. Det var även tal om att ledarstaben inte kan hantera spelare som sticker ut. Det ska väl tilläggas att Kovacs exempelvis haft sin bästa tid i karriären hos oss. Ska man ändå diskutera detta bör man kanske se helhetsbilden.

Angående värvningarna håller jag med om att man brustit i rekryteringarna poängmässigt. Dock är jag övertygad om att ifall man får in Manninen, Viksten och Sulak som det ändå har talats om, även om jag knappast tror att alla dessa tre kommer att komma, så har man ju garderat sig rejält potetinalmässigt.