Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Kovacs
Deltagare

Jag tittade lite på poängen per spelare i truppen. Vad är realistiskt att förvänta sig från respektive spelare?

Backarna :
Näkyvä 18-20p.
Tror det är här någonstans vi får förvänta oss. Kan bli mer om han får vara hel. Poängsnitt senaste säsongerna 0,56/ match. Det är bra!

Rissanen 8-10p.
Brukar landa där i krokarna. Överträffar han det är det bra.

Holm 25-27p.
Här ska poäng in. Kommer inte bli en ny Ebert men kan vi få ut 0,50/ match är det bra!

Backström 10-12p.
Har ökat och håller han trenden så landar han in på 13p. Men jag förväntar inte mer än vad han brukar landa in på.

Berglund 18-20p.
Gör han det är det godkänt. Kommer få chans i p.p.

Hardegård 12-15p.
Gjorde 8 poäng i fjol. Går in på år 2 och måste leverera mer om han ska bli kvar i SHL. Har det i sig.

Forsmark 5-8p.
Har potential till mycket mer poäng än så. Men sett till vad jag tror han får starta i för roll ska vi nog inte förvänta oss mer.

Pettersson 3-5p.
En annan typ av spelare men tror på lite samma som med Forsmark.

Om alla kommer upp i ”lägsta” siffran jag förväntar mig får vi: 99p. av våra backar i år.
Förra året gjorde våra backar totalt 105p. Då är samtliga som gjorde 1 match i Örebros A-trupp inräknade. Tror vi kan hamna i paritet även utan Ebert men jag tycker vi har en stabilare uppsättning och förhoppningsvis överpresterar någon eller några.

Forwards:
Abols 38-40p.
Tror han förlorade rätt mycket poäng av att matchas med Eklind och Ekström under en lång tid förra säsongen. Hade längre svackor som jag tror jobbas bort med bättre spelare runt sig i år.

Brome 38-40p.
Har potential till ännu mer poäng. Kommer bevakas hårt av alla lag men landar han i den här häraden är det med beröm godkänt.

Leo Carlsson 12-15p.
Kan såklart bli massor mer. Vågar dock inte hoppas på för mycket och förväntningen bör hållas nere lite. Men dom här poängen ska han klara.

Eklind 11-13p.
Har potential till att bli en 20+ spelare. Tror dock han kommer matchas i 4e och därav är inte poängen första fokus för han. Gjorde 16 förra och således ett litet fall tillbaka.

Ekström 18-20p.
Här vill jag se lossning. Kommer nog spela p.p. Och med mer rutin i SHL kommer det komma några pinnar till.

Lajunen 20-22p.
Är ganska komplett över banan och landar han in här så blir jag nöjd.

Larsson 20-22p.
Har gjort 22 båda sina säsonger innan och bör kunna landa in i ungefär samma igen.

Leino 25-28p.
Bör kunna göra betydligt mer än förra året. Hans första säsong gjorde han 33p och kan han komma upp i mina förväntningar är det bra.

Mastomäki 14-16p.
Hade sin överlägset bästa SHL säsong ifjol poängmässigt med 18 pinnar. Defensiven ligger fortsatt i fokus för honom dock.

Oscarsson 3-5p.
Kommer matchas sporadiskt och här är förväntningarna låga men förhoppningarna högre.

Palmu 28-31p.
Vågar inte tro på mer. Har mer i sig men behöver tid för att växa in på SHL. Med dessa poäng, godkänt men inte mer än så.

Wikman 13-15p.
Hoppas och tror på mer men får vi detta år 1 så är det godkänt.

Öberg 33-35p.
Här höjer jag kravet rejält. Hade en otrolig svacka ifjol och började inte leverera förens efter jul. Tror på succé och han får gå med Abols och Brome.

Får vi ut lägsta av dessa har vi 273 poäng av forwards. Ifjol gjorde våra forwards totalt 266 poäng sett till alla som spelade. Här tror jag vi kan få ut ännu mer.

Vad tror ni? Är detta någorlunda realistiskt?