Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

method
Deltagare

Hade turen att vara på väg hem från Värmland och passerade Örebro lagom till matchen. Lyckades till slut hitta en biljett så jag fick se de sista två perioderna på plats – lycka för en som till i år berövats möjligheten att se laget i närområdet. Illa att stockholmshockeyn ska vara så under isen…

Förutom den rena glädjen att vara på plats så var det ju några saker som stod ut:
* finns ingen i laget jag hellre ser blir hjälte än Leino!
* Lajunens betydelse tycker jag inte får tillräcklig uppmärksamhet – riktigt tung! Nu har han åkt dit på några för många utvisningar på sistone men över lag grym och det märks att han är en riktig moralhöjare.
* Rissanens agerande i försvarszon en fröjd att beskåda. Här var det stopp!
* Boxen ser stabil ut, även i förra matchen (med undantag för FHCs klapp-klapp-mål som bara var lite FÖR snyggt).
* Laget är mycket jämnare än många motståndare – känns nästan som 4 jämnstarka linor och så borde det kanske inte vara?
* Spelar runt fint i PP men inga jättechanser. Skottviljan verkar inte riktigt vara där.

Det som ju är elefanten i rummet är förstalinan. Som Kovacs skrev hamnar de mycket i egen zon och även om Abols är stark och rejäl där så är det ju inte det vi behöver. Bromé och Leo får inte mycket gjort förutom några fina individuella prestationer som oftast rinner ut i sanden. Några matcher till, men sedan måste nåt hända – de är för bra för att inte leverera!