Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Andreas
Keymaster

Å andra sidan värvade Örebro en spelare mot läkares rekommendation…

Vad?!
Sa läkarna nej till Jocke?

Vet inte om det kom fram före eller efter de skrev kontraktet, men läkarna noterade skadan ifråga och tyckte inte det var en bra värvning. Har jag fått berättat för mig nyligen.

Sa de nej pga den gamla skadan?
Är det samma skada som skall opereras?
Dvs, ljuger PG om att de fått ordning på gamla skadan?

Eftersom jag inte vet den exakta ordningen på saker som hänt ska jag kanske vara lite försiktig med att beskylla någon för något, men läkarna noterade den ”nya” skadan och var emot att skriva kontrakt med honom. Läkarna har gjort skäl för lönen med andra ord.

PG säger att det fanns en gammal skada och en ny skada. Det kan vara så, men den som är ”ny” verkar läkarna ändå kunnat konstatera i ett tidigt skede. Det kan vara så att kontraktet redan var skrivet när denna skada uppdagades, men då har man ju inte heller gjort någon ordentlig läkarundersökning innan kontraktet skrevs.

Med denna information i hand känns det som att väcker många frågetecken kring hur detta egentligen har skötts. Sedan är jag lite undrande hur man ska hantera Joakim Anderssons roll i detta. Han borde ju varit medveten om detta själv, men väljer ändå att skriva kontrakt med ny klubb?