Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Kovacs
Deltagare

Lite reflektioner efter 2 (efterlängtade) segrar och 2 överraskande nyförvärv. Jag tycker Marenis och Muzik båda kommer in och gör precis det man kan hoppas på. 2 (relativt) billiga spelare som går in med energi och krigar hårt. Men man ser dock att båda har skills.
Tycker Abols belyser något nog så viktigt efter segern, detta ger en konkurrens som är viktig.
Vi vet ju också att klubben söker spets och det kommer inom sin tid komma en till. Men redan med den trupp vi har kommer forwardssidan vara ganska svår att ta ut efter helgerna om alla är hela. Vem/ vilka ska sitta på läktaren? Den situationen har vi saknat i 2 säsonger.

Om alla är hela tänker jag att man kan spela typ så här, och det ser spännande ut om du frågar mig.

Brome – Lajunen – Wikman
Går inte att dela på den formationen. Iallafall inte just nu. Även om jag hoppas att vi kan hitta en ”riktig” lekkamrat till Brome.

Carlsson – Abols – Larsson
Här har du tyngd, skills och målskytte. Den vill jag prova.

Öberg – Leino – Ekström
Jag tror Ekström mår bra av att få chansen att spela med lite skickligare medspelare. Men han kan lika gärna hamna utanför till förmån för någon av dom andra.

Eklind – Mastomäki – Muzik
Snacka om energikedja. Tynd och fart.

Marenis
Oscarsson
Hoffbauer
Dessa slåss om sista platsen. Och det är 3 spelare som jag ändå tror kommer få sina chanser.

Backsidan tycker jag inte behöver göras så mycket med. Forsmark visar att vi har 8 bra backar. Sen kan det givetvis ändras med 1-2 skador till. Tycker Pettersson ska gå före Hardegård också. Han förtjänar det.