Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Jag undrar verkligen hur dom tänker inför nästa säsong. ”Ryktet” gör väl gällande att vi ska satsa lite mer på de två förstakedjorna? Om vi säger att Rasmussen och gamle goe Glenn ska in. Var ska tex en spelare som Emil Larsson och Glenn hamna? Mastomäki, Eklind och framförallt Ekström förtjänar mer och mer speltid tex och kanske helt enkelt kommer nypa istid av de tilltänkta topplinorna. Carlsson kanske blir kvar, Oscarsson och Hofbauer, törs man satsa på båda i en fjärdeline? Börjar då ganska fort att bli fullt redan.. och jag förstår att man då måste släppa typ Öberg om man vill ”vässa” laget.
Som jag ser det så är det väl platserna nedan som finns kvar på forwardssidan? Var ska man stoppa Carlsson? Ludvig Larsson som andracenter? Känns inte som en direkt spetsig kedja på förhand. Byta plats på Ekström och Gustafsson? Wikman tillbaka längst ned i Hierarkin med junisarna? Gör ju inga poäng direkt även om jobbet är stenhårt hela tiden, han har ju fått mycket speltid med bra lagkamrater. Ludvig Larsson in? Vilka tänker man ska lira i fjärde?
Ny-Rasmussen-Bromé
E.Larsson-Ny/L.Larsson-Gustafsson
Eklind-Mastomäki-Ekström
Ny/Hofbauer-Ny/Oscarsson-Wikman
Manninen skulle vara ett spetsigt namn för en förstakedja som både center och ytter. Men det måste ju i princip upp på den nivån om man nu säger sig satsa hårdare? Ska man pressa in Leo i den uppställningen tillsammans med en ny toppforward blir det fort jäkligt knepigt tycker jag? Om man nu inte ”degraderar” någon mer än Wikman till fjärdelinan?