Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Kovacs
Deltagare

Om man tittar på spelare för spelare vilka som lämnat med ersättare så ser det inte heller så pjåkigt ut va?

Abols – Ludde Larsson
Larsson känns som en jämnare spelare men med mindre spets? +/- 0 enligt mig. Tror Larsson kan bidra med en hel del stabilitet och bör landa in på 30p. för att vara godkänd.

Öberg – Lekkerimäki
Här är jag positiv. Sett till Öbbas slutspel så är det svårt att ersätta. Men sett till hans grundserie så tror jag Lekkerimäki kan trumfa han. sätter +1 på den.

Näkyvä – Johannesson
+1. Näkyvä på tok för ojämn ifjol. Många andra ass i p.p. kryddade hans poängskörd men i spelet tycker jag han hade tappat en del.

Hardegård – Norell
-1 sett till förväntat poängskörd. +1 sett till att han bör vara stabilare runt kassen och i egen zon. 2 olika spelartyper men hans skridskoåkning.

Lajunen – Björninen
Här är det ett lyft till. Bättre på det mesta. Kanske inte fysiken men i övrigt bättre. Bör kunna producera mer med rätt omgivning men framför allt en bättre skridskoåkare och en tekare av toppklass på Björninen. +1 på den.

Muzik – Sundberg
Svårt att inte se det som ett annat än ett lyft oavsett vad han levererar. Muzik fick inte ut mycket här. +1 på den också.

Marenis – Glenn
Kommentarer överflödiga. +1 och givetvis mer där till.

Hoffbauer – Svante Sjödin / annan Junior
Inget nyförvärv men ändå +/- 0 här.

Arnesson ersätter ju egentligen ingen men ändå positiv att han kom in. Stabil.

Givetvis så går det att argumentera om ersättarna är på rätt plats sett till dom som lämnar men totalt sett så ser det lovande ut. Vad tycker ni andra?
Lämnar Leo måste ju en spets in där. Svår att ersätta dock. Stor talang och viktig men till en väldigt låg peng.