Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Andreas
Keymaster

Kul att NE är aktiv. Redan förlängt med Berglund och Wikman känns bra för framtiden. 2 spelare vi kan bygga rätt mycket runt i en bra ålder. Finns mer att ta utav båda vill jag tro.

Av resterande med utgående tror jag följande:
Arnesson tror jag inte ens är kvar säsongen ut. Men blir definitivt inte förlängt.

Instämmer.

Arntzen – Här ser jag ju givetvis gärna en förlängning. Men tror tyvärr det kan bli svårt då ”Arne” är i en ålder då han behöver bli 1a och har kunnande för det.

Jag hoppas han blir kvar. Han kommer nog att få spela mer och mer. Enroth blir inte yngre direkt och han har ju en lite mer krävande spelstil än många andra målvakter eftersom han har storleken emot sig.

Backström – Känns väl ändå rätt given? Örebro hela sin seniora karriär. Viktigt med stomme. Har ett A på bröstet.

Känns rätt given.

Eklind – Tror han fick ett rätt bra kontrakt när man förlängde för något år sedan då han och Ekström var stekheta. Behöver hitta stabiliteten i spelet för att bli kvar va?

Eklind är en jätte defensivt och tycker han blivit mer komplett. Han är en elak jävel dessutom. Jag vill verkligen ha honom kvar. Han är en grym fjärdelinaspelare.

Milton – Bör man vilja förlänga med. Frågan är vad Chicago vill?

Kvittar vad dom vill egentligen. Vi kan förlänga och drar han så drar han. Det är inget som hindrar honom, snarare bara en garant för att han har kontrakt ifall Chicago väljer att vänta.

Rissanen – Beror nog lite på vad han vill ha för längd på kontraktet. Är en nyckelspelare, dock 33 år när kontraktet går ut och har en skadehistorik. Men ett 1års kontrakt kan kanske vara aktuellt.

Håller med. Han har visat att han har fler dimensioner än bara hård, superdefensiv back utan han bidrar faktiskt över hela isen.

Med andra ord kommer det inte vara många platser att fylla nästa säsong heller. Givetvis kan någon / några med kontrakt också lämna men blir nog inte mer än kanske 4-5 nya som ska in, MAX. En fin situation för NE att arbeta i där han i lugn och ro kan bygga dom sista stenarna redan tidigt för nästa år.

Optimalt nästan skulle jag säga. Låg omsättning gör klubben mer attraktiv dessutom eftersom de samtidigt är ett topplag år efter år nu.