Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Skön seger igår. Många viktiga mål av ”rätt” spelare i Larsson, Larsson och Johannesson.
Tycker över lag att ”Larsson-formationen” såg mycket bra ut. Finnarna är starka som vanligt. Stänger ofta ner motståndarna och är vassa i vändningar och när dom får tryck.
Dom andra 2 formationerna blir jag inte riktigt klok på. Förstår att man vill få igång Brome än mer men frågan är om han spelar med rätt spelare. Milton är otroligt bra men kanske ingen färdig offensiv spets. Wikman river och sliter men är inte heller den spelare som är nån utpräglad poängspelare. Det känns som lite slöseri på resurs att spela Brome där och jag skulle gärna se han med bättre spelare. Dock så hittar jag inte riktigt hur.
En tanke som slog mig var att testa Glenn, Milton och Brome. Tror Glenn kan komma igång med målskyttet och komplettera Brome lite bättre. Med Milton bredvid emellan som kan ta en typ Stoa roll även om han inte riktigt är där kvalitativt ännu.
Då kan Wikman gå med Mastomäki och Eklind alt. Ekström.
För övrigt så är varken Eklind, Mastomäki eller Ekström riktigt att känna igen. Är det spelstilen eller gick det för bra ifjol och dom överpresterade lite? Dom gör det bra i egen zon men kommer inte riktigt igång i offensiven med den tyngd dom hade. Vad tror ni?