Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

PennyBridge78
Deltagare

Tycker ändå att det fanns detaljer i PP igår som gjorde att jag ändå kan se nån slags ljusning… dock VÄLDIGT små förbättringar. Men gillade att man stod lite mer bakom deras målvakt. Dock tycker jag då att vi hamnar lite fel i positionerna på backplats, vi får inte göra laget förlångt även i PP. Tyckte ändå att man kunde urskilja ett liiiiiite snabbare passningspel också. Sen att skotten hamnar överallt med ej på mål eller på nån som kan styra, ja det är väl som det är med det.

Övriga spelet så är vi sjukt trubbiga framåt, som vi varit hela säsongen. Märks även att många har dåligt självförtroende för när det väl ibland skapas en lucka centralt tar man sig inte dit och avlossar ett skott. MEN försvaret och boxplay har iaf stärkts, kanske till kostnad av ”styrka” framåt. Kommer bli tufft att vinna matcher ifall vi inte gör mer mål, för våra målvakter kan inte varje match hålla nollan, eller bara släppa in ett mål, när vi släpper till så många stora chanser bakåt. Svårt att hoppas att ”alla” lag under oss också ska spela dåligt.

Malmö lär klara sig kvar, tror även Rögle och Modo gör det när man ser hur de spelar.
Då är det vi, HV och IKO kvar. IKO borde inte kunna gå ikapp oss, men vi behöver ändå ha ett lag till bakom oss. HV kommer förstärka, det lär även de andra lagen göra… kommer vi?

Vilka jag inte tycker räcker till just nu är:
– Sundberg (låna ut, men ha möjlighet att ta tillbaka vid skada/avstäning/sjukdom)
– Ludvig Larsson (gör för mycket fel och bidrar väldigt lite framåt) (ersätt med Danick) LL som extraforward
– Robin Norell (slår OFTA väldig väldigt onödiga icingar) – ser hellre Luka eller Niklas tar hans plats.
– Eklind är jag även tveksam till (skulle kunna tänka mig att Svante Sjödin kan ta hans plats ett tag)
– Glenn vill jag ändå låta fortsätta, men kanske skulle sätta honom i Mastokedjan ett tag, så han kan göra saker enklare.