Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Okej. Kontrakt säkrat = check. Tråkigt men efter hur säsongen utvecklade sig så är detta såklart målet för oss. En eventuell slutspelsplats är bonus, inte ett måste.
Mer intressant är ju hur vi kommer agera i närtid med truppen. Målvaktsposterna ser väl klara ut med tanke på kontrakt på båda. Svårt att se att något ska ske där. Och det är ju en stabil stomme vi står med där bak!
Backsidan är jag mer frågande till vad som kommer ske. Rissanen ser ut att lämna, tyvärr. Arnesson har spelat bra på slutet. Kan han bli kvar? Frågan är om man inte släpper honom ändå för att göra plats till Niklas Nilsson?
Övriga backar på kontrakt är ju då, Backström, Norell, Holm, Johanesson och Berglund.
Här hör jag från flera håll att Johannesson har NHL intresse.
Är inte heller helt säker på att Holm blir kvar med tanke på utebliven speltid. Känns som att det skulle kunna ske en uppgörelse här.
Då står vi kvar med Backström, Norell, Berglund och Nilsson. Då behövs offensiv spets i massor in.
På centersidan har vi ju 3 namn som jag ser det klara. Oscarsson, Björninen och Mastomäki. Sen saknar vi den där riktiga förstacentern! Jag väljer att flytta Ludde Larsson till en forwardsplats och även Leino från start.
Forwards har vi ju en uppsjö på kontrakt. Lekkerimäki kommer ju av allt att döma lämna tyvärr. Sen är ju även Eklind klar för Rögle. Martel räknar jag inte in även om jag inte ser det som omöjligt att han får en plats.
Vi har då Brome, Ludde, Leino, Emil Larsson, Glenn, Ekström och Svante.
Här ska nog 2 in. Båda behöver vara av den högre skolan enligt mig.
Samanfattinigsvis kommer silly i år behöva kosta en slant. Lekkerimäki är billig. Rissanen inte allt för dyr sett till prestation och roll. Eklind är ju inte heller en jättedyr spelare men behöver ersättas högre upp i hierarkin.
Bör bli 2-3 backar in beroende på Holm totalt. Och sedan 1 förstacenter vi inte haft i år samt 2 forwards.
Tankar?