Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Kovacs
Deltagare

Viktig match ikväll såklart. Får se hur NE väljer att göra. Florerar ju rykten om att Brome skall ha flugits upp till ikväll. Hoppas det stämmer då spets lär behövas.

Ang. lite silly inför nästa säsong. Vad tror vi om Robin Salo? Hade varit en perfekt ersättare till Holm. Har haft det tungt där borta och bör vända till Europa.
Rissanens ersättare funderar jag på om vi inte iaf. skall lyssna av läget med Philip Broberg som inte riktigt får det att lossna i Edmonton och har fått spendera stora delar av säsongen i AHL. Han är säkerligen sugen på att ge NHL en chans till men jag hoppas man håller koll där borta då han ändå är från stan trots hans bittra avsked som ungdom. Säkert svårt att genomföra men vill inte se att man ”missar” en Gabriel Carlsson till som går in och gör succe i ett konkurrerande lag.

Eklinds ersättare hittar vi nog i Mora. Inte alls samma spelartyp men Noah Steen ska ju vara klar och är nog en billig lösning som kommer få chansen. Eklind kostar nog relativt mycket mer. Kan också ses som ersättare till Martel/Sundberg i truppen.

Vad gäller första centern vi söker så tror jag man kommer leta brett. Hoppas man är med och stör Rögle i affären med Leon Bristedt. Har alltid haft ett gott öga till honom och han är trots allt Stockholmsbördig.

Hur som helst så om vi torskar ikväll kommer vi få följa en spännande tid framöver, även om jag hoppas det skjuts några veckor till 🙂