Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Kovacs
Deltagare

Jag personligen har väldigt dålig koll på Bäck. Passar ju storleksmässigt in i vår profil med långa tunga centrar om vi ser till senaste säsongerna. Dock ingen som matat in poäng i AHL. På förhand ser jag inte honom som en ”förstacenter” som ska leda en kedja. Sen givetvis kan det ju handla om vilken roll han fått därborta. Vår övriga centersida är ju inte direkt poängmaskiner så jag hoppas vi kan få en kreativ spelare där och då ser det fullt ut, givet att dom andra vi redan har i truppen är kvar. Ser på förhand våra centrar i rollerna:

Björninen- stark tekare som kan leda en kedja. God för 25-30p. och kan absolut centra en 2a line.

Mastomäki- tyvärr stangerat lite efter ett par poängmässigt bättre säsonger. Men en duglig 4e center, inte mer än så tyvärr.

Oscarsson- avslutade förra säsongens slutspel med succe. Hoppades på att han skulle fortsätta ta steg men där har det tyvärr stannat av lite. Kan handla om självförtroende. Jag skulle dock kunna se han som 3e center med bra spelare med fart runt sig typ Wikman och L.Larsson.

Leino- ser jag som winge men som kan alternera som center.

L.Larsson- absolut igen ledande center. Ska gå på en winge i 2/3e line.

Samanfattningsvis så är det ju en ”riktig” förstacenter som måste in. Som leder ett p.p. och kan styra en stark formation med spets. Här är vår viktigaste position att fylla på med rätt spelare av alla.