Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Måste ändå säga att jag inte tycker truppen ser så svag ut som många påstår.
Varken Holm eller Brome var någon särskild spets föregående säsong, där kan man inte riktigt påstå att vi förlorat något sett till prestation, i en idealvärld är/var både Holm och Brome toppspelare i ligan. Det var dock inget som avspeglade sig på isen. I värsta fall är truppen likvärdig med den som avslutade föregående säsong och klamrade sig fast vid en åttondelsfinal, mest sannolikt är den något vassare med nyförvärven som kommit in.
Visst vill nog alla ha in en spetsig center, men det vill många klubbar. Det största tappet är ändå Rissanen, även om han nog bara kommer bli sämre med åren.
Är enig med dig Carl! Jag va en av dom som tyckte det var dags för Rissanen att lämna. Han var inte alls lika bra förra säsongen som tidigare. Hade svårare med farten långa stunder. Hans problem med rygg och ljumskar som i stunder gjorde att han missade träningar och många matcher tidigare säsonger kommer inte bli bättre mer åldern.
Tror absolut Karla kan ersätta Brome.
Hoppas Seppälä visar sig vara en ersättare till Rissanen.
Många skriver också upp Johannesson som det bästa man sett. Det gör inte jag. Jag tror Quenneville kan närma sig hans offensiv och i försvarszon var inte heller Johannesson något att hänga i granen.
Puistola känns betydligt bättre än Martel.
Steen är mer komplett och lovande än sega Eklind som stannade av i utveckling för 2 säsonger sedan.
Sammanfattningsvis tycker jag inte det ser så illa ut heller. Lätt att skriva kris innan krisen är här.
Hoppas såklart också på en offensiv spets till. Men till rätt peng.
Kan kanske Carter Camper vara en sådan? Kan han spela center mellan ex. Puistola och Karla?
Jag väljer att se Ludde, en frisk E. Larsson, Glenn efter förra säsongens för högt ställda krav och Ekström som några av spelarna där mer kommer fås ut också. Tror vi kan överraska lite utan att för den saken skull tro på top6.