Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Kovacs
Deltagare

Okej. Jag ger mig på en liten genomgång av truppen nu när försäsongs matcherna är slut.

Backsidan först:
Arnesson-Quenville
Quenville har överraskat på mig. Bättre än jag trott. Inte oäven i egen zon och toppklass i det offensiva spelet!

Arnesson kompletterar med sitt stabila aggressiva spel i egen zon. Är på väg tillbaka till den höga nivå han höll innan han lämnade oss tycker jag! Lovande försäsong!

Seppälä-Berglund
Seppälä känns stabil. Kommer ta lite tid att få igång. Men klart godkänd försäsong. Bättre med puck än jag kanske trott

Berglund blandar och ger. Har hög högsta nivå. Behöver bli jämnare i spelet. Har mycket i sig.

Backström-Norell
Backström vet man vad man får av. Stabil i egen zon och en jätte i boxplay spelet. Håller han sig till det enkla spelet är han stabil.

Norell ser ut att få en offensivare roll i år. Tar för sig med sin skridskoåkning. Tycker han ser näst intill ännu snabbare ut?

Radovojevic- Nilsson
Radovojevic kommer få sina chanser när skador kommer. Känns otroligt spännande. Blir inte förvånad om han är ordinarie efter jul.

Nilsson vet man vad man får av. Tycker han påminner om Holm i spelet. Om än inte lika nonchalant. Otroligt lugn med pucken. Bra storlek. Kommer få inleda som 7e back. Men är bra.

Forwards. Så som jag vill starta premiären:
Karlqvist- Björninen – Puistola
Karlqvist behöver inte många ord. Fantastisk på allt räcker långt.

Björninen är bra. Kommer inte göra 50p men är vass i spelet.

Puistola växer och det behöver få ta lite tid. Är skicklig i p.p. Tror han kan växa in i det och bli en stjärna!

L.Larsson – Leino – Fernström
L.Larsson ser pånyttfödd ut. Bidrar med fart och energi. Har mindre press i år vilket passar honom bra tror jag.

Leino är stabil. 25-30p varje säsong. Gör det bra och är skicklig i det ”lilla” spelet.

Fernström kompletterar dessa herrar bra. Gör det bra och är stor i kroppen.

wikman – Oscarsson- E.Larsson
Wikman ska in där. Dom 3 har kemi. Tror på det ”stora” genombrott där i år.

Oscarsson har ett viktigt år. Behöver få en bra start. Ser lite tung ut ibland och Wikmans energi kan vara bra där.

E.Larsson känns som ett nyförvärv. Näst intill lite bortglömd. Potential att göra 20 mål. Behöver nyttja sitt fina skott oftare.

Steen- Mastomäki- Gustafsson
Steen måste få spela. Behöver tid att växa in i shl men tycker intentionerna visar att han är nära.

Mastomäki var planens gigant igår. Brukar studsa upp ordentligt kontraktsår. Hoppas på det i år också?

Glenn kan få fart på Mastomäki. Är perfekt i den formationen. Vår kapten ser redo ut i år.

Danielsson – Ekström
Danielsson är för bra för att lämnas utanför. Dock är han 13e i premiären för mig. Har ingredienser att redan i år komma över 20p. Tror dock det kan bli svårare för honom när tempot och fysiska spelet höjs någon procent i riktiga matcher. Känns dock som en joker.

Ekström har så mycket i sig. Dock 0p på försäsongen. Tycker han om han ska spela behöver ny miljö. Typ Leino och Ludde som exempel. Hans styrka är spelet med puck. Inte fysiken. Är lite malplacerad med Mastomäki och Steen.

Arntzen kommer få börja är min känsla. Stod ändå genrepet igår. Borde betyda något.

Enroth kommer göra många matcher. Hoppas han tar konkurrensen på ett bra sett.

Tankar? Synpunkter?

Alla ser ju att det är en förstacenter som saknas. Hör också att det jobbas på det. Då kommer man kunna röra om en del i formationerna och spetsa till det lite i samtliga.