Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Då kan vi stänga böckerna för denna speciella säsong. I slutändan med beröm godkänt sett till förhandstips och känslan man gick in med. Snöpligt slut då jag någonstans ändå känner att vi var minst lika bra som Växjö. Dock tror jag Luleå blir en för svår nöt för båda men hade kunnat bringa en del pengar om vi gått vidare. Dock så är det dyrt med resor så en jättevinst hade vi inte fått.
Nu börjar Silly. Och vi alla kan nog vara överens om att det är tack och hej till samtliga som har utgående. D.v.s. Leino, Ludde L, Norell, Ekström, Björninen och Rafkin. Min känsla är att även Svante Sjödin kommer lämna då han inte gjort stora avtryck i AS i VIK. Skorna blir nog för stora för SHL. Sen kan man fråga sig hur Niklas Nilsson ställer sig till att agera 7-8 back en säsong till? Även Emil Larsson kan läggas till även om han lämnat under säsongen.
På in kontot har vi ju sedan tidigare av Expressen redan avslöjade Leppänen, Ranta och Poulin.
Här tror jag vi kommer få se eventuellt 1 back ytterligare. Sen ska en spetsforward in och minst 1 center. Kan bli tal om 2 centrar om man väljer att satsa på Milton på en kant istället. Vet också att NE har en förkärlek att ha många alternativ på centerplatsen och det är ju ett par som lämnar där..
Vad tror ni andra om numerär nästa säsong?
Jag gav mig på ett försök till uppställning utifrån det man vet nu för att skapa en bild:
Enroth/Arntzen
*Leppänen- Seppälä
Quenville- Arnesson
Berglund – Backström
Nilsson/NY
Karla – Kossila – NY
Puistola – NY – *Ranta
*Polin – Oscarsson – Fernström
Wikman – Mastomäki – Glenn
Steen – Danielsson
Kan också bli ytterligare någon forward in om man väljer att skicka Danielsson på lån till Allsvenskan. Tror han skulle må bra av det över tid. Att får kontinuitet i seniorhockeyn.