Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Håller med dig där Pennybridge. Om vi ponerar att vi skulle få Olofsson och Carlsson skulle jag formera laget såhär från start för att snabbt få kemi.
Fernström – Olofsson – Karlkvist.
Olofsson och Karla har lirat ihop innan och har kemi. Tror Melvin hade kunnat göra nytta där med dom och växa med uppgiften.
Puistola – Kossila – Turunen
Puistola och Kossila spelade mycket ihop ifjol med bravur. Och Turunen och Kossila känner varandra sedan innan och har rimligen därav viss kemi.
Ranta – Oscarsson – Polin
Tror på den här formationen. Fart på Ranta, skill på Polin och tyngden och defensiva ansvaret på Milton. Tror på genombrott för Milton i år.
Glenn – Mastomäki – Wikman
En bra mix med kemi och en jobbig formation
Danielsson – Steen
Är utanför mitt lag från start på pappret.
Arnesson – Quenville
Bra mix där Arne kan ge Q utrymme offensivt
Carlsson – Seppälä
Riktigt fint backpar med en bra mix. Båda relativt lika i storlek och roll. Kan leverera offensivt.
Backström – Berglund
Tycker dom 2 kombinerar varandra fint och spelar ofta bra när dom är på isen ihop. Backis kan ge Berglund mer frihet i offensiven.
Hallquisth- Nilsson
Dom 2 slåss på förhand om 7e backpar. Här är väl det som känns lite väl tunt på förhand.
Men jag tycker på förhand att ovan uppställning känns som flera steg upp mot hur vi startade ifjol. Mer ”bredd på spetsen” och fler formationer som bör kunna hota!