Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

PennyBridge78
Deltagare

Kul! gillar att försöka tänka i formationer jag också Kovacs.

Jag tänker dock att Ferna och Karlkvist båda är högerskyttar så jag hade satt dem i var sin kedja. Tänker att man gör ett byta med Turunen så Ferna hamnar i en andra, då har man en vänster och en högerskytt i båda formationerna.

<B>Patrik Karlkvist (RW) – Kalle Kossila (C) – Teemu Turunen (LW/RW)

Melvin Fernström (RW) – Fredrik Karlström (C/W) / Fredrik Olofsson (LW/C) – Patrik Puistola (RW/LW)</B>
BARA HOPPAS att vi får behålla Puistola men risken är väl stor att han gör ett kanon VM och då är han nog förlorad…

<B>Sampo Ranta (LW/RW) – Christopher Mastomäki (C) – William Wikman (LW/RW</B>
Tänker att Wiken kanske kan få en liten comeback när han spelar med en annan med mycket fart, Masto får då ta en stor roll att håll dessa båda speedkulor i schack.

Tänker att Masto ändå gjort sig förtjänt att hoppa upp en kedja och han är betydligt bättre center än Milton, därför skulle jag satt honom i en tredje och ja då MÅSTE vi spela Milton som center i en fjärde (hade gärna sett någon till center i laget… men men).

<B>Glenn Gustafsson (LW) – Milton Oscarson (C/RW) – Noah Steen (LW/RW)</B>
Noah får då chansen men kan ju lika gärna vara Liam eller Egor, men tänker att Noah redan gjort ett bra jobb i fjärde.

<B>Backarna:</B>
Vi är lite klena på backsidan, mer krut lagt framåt

<B>David Quenneville (R) – Gabriel Carlsson (L)</B>
Här får Q möjlighet att bli mer offensiv och denna formation bör får mer speltid.

<B>Filip Berglund (R) – Gustav Backström (L)</B>
Väljer att sätta Backis här då han ju gjorde en väldigt mycket bättre säsong i år än föregående och han ÄR stabil bakåt, inte lika mycket fel som Seppälä. Detta ger då Berglund lite mer utrymme att vara mer offensiv, han har det ju i sig.

<B>Theodor Hallquisth (R) – Peetro Seppälä (L)</B>
Ja här kan det lika gärna stå, Niklas Nilsson som Linus Arnesson, skulle vilja ha känslan att beroende på lag ha in Linus kontra Theodor/Niklas.

<B>Extra:</B>
Liam Danielsson (RW) Egor Polin (LW), Niklas Nilsson (L), Linus Arnesson (L)
Svante Sjödin (C/LW)

<B>Utlånad:</B>
Hugo Orrsten (C/LW)

<B>Målvakter:</B>
Jhonas Enroth, Jonas Arntzen