Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Här blir det en dubbelpost då jag inte kan ta bort mitt första inlägg om formationerna när formateringen inte funkade som jag tänkte (Andreas kanske kan plocka bort mitt förra ifall det stör)?
Kul! gillar att försöka tänka i formationer jag också Kovacs.
Jag tänker dock att Ferna och Karlkvist båda är högerskyttar så jag hade satt dem i var sin kedja. Tänker att man gör ett byta med Turunen så Ferna hamnar i en andra, då har man en vänster och en högerskytt i båda formationerna.
Patrik Karlkvist (RW) – Kalle Kossila (C) – Teemu Turunen (LW/RW)
Melvin Fernström (RW) – Fredrik Karlström (C/W) / Fredrik Olofsson (LW/C) – Patrik Puistola (RW/LW)
BARA HOPPAS att vi får behålla Puistola men risken är väl stor att han gör ett kanon VM och då är han nog förlorad…
Sampo Ranta (LW/RW) – Christopher Mastomäki (C) – William Wikman (LW/RW
Tänker att Wiken kanske kan få en liten comeback när han spelar med en annan med mycket fart, Masto får då ta en stor roll att håll dessa båda speedkulor i schack.
Tänker att Masto ändå gjort sig förtjänt att hoppa upp en kedja och han är betydligt bättre center än Milton, därför skulle jag satt honom i en tredje och ja då MÅSTE vi spela Milton som center i en fjärde (hade gärna sett någon till center i laget… men men).
Glenn Gustafsson (LW) – Milton Oscarson (C/RW) – Noah Steen (LW/RW)
Noah får då chansen men kan ju lika gärna vara Liam eller Egor, men tänker att Noah redan gjort ett bra jobb i fjärde.
Backarna:
Vi är lite klena på backsidan, mer krut lagt framåt
David Quenneville (R) – Gabriel Carlsson (L)
Här får Q möjlighet att bli mer offensiv och denna formation bör får mer speltid.
Filip Berglund (R) – Gustav Backström (L)
Väljer att sätta Backis här då han ju gjorde en väldigt mycket bättre säsong i år än föregående och han ÄR stabil bakåt, inte lika mycket fel som Seppälä. Detta ger då Berglund lite mer utrymme att vara mer offensiv, han har det ju i sig.
Theodor Hallquisth (R) – Peetro Seppälä (L)
Ja här kan det lika gärna stå, Niklas Nilsson som Linus Arnesson, skulle vilja ha känslan att beroende på lag ha in Linus kontra Theodor/Niklas.
Extra:
Liam Danielsson (RW) Egor Polin (LW), Niklas Nilsson (L), Linus Arnesson (L)
Svante Sjödin (C/LW)
Utlånad:
Hugo Orrsten (C/LW)
Målvakter:
Jhonas Enroth, Jonas Arntzen