Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Det var väl Wirström som I sin krönika efter torsken mot HV som gick igenom varför HV ”Sprungit ifrån Örebro”. Han gav väl kanske förutom det en förklaring på varför vi ligger där vi ligger.
Samtliga av HV’s kedjor har gjort 20 p eller fler. HV’s tredjeline har gjort 29 p mot vår förstaline som gjort 23.
Det är helt horribelt dåligt. Det visar ju på att vi är hemskt dåliga på att producera samtidigt som vi släpper in en massa mål.
Vi är dåliga I boxplay, vi är dåliga I powerplay. Även om jag måste erkänna att boxplayspelet blivit avsevärt mycket bättre än I början.

Tornberg var väl ganska tydlig med att han inte vill att målvakten alltid ska få rubriker efter Örebro’s segrar. Kalle Olsson sa I en intervju att ”Brage räddade oss ikväll” veckan efter.
Med detta hetsiga utlåtande så vill jag bara mena att jag hoppas att man verkligen gjort/gör en ordentlig utvärdering av läget under detta uppehåll och Grossmann kanske får in lite glöd I försvaret så att alla kan känna att man fan inte är välkommen om man inte gör sitt jobb.
Jag är tveksam men en liten gnista av hopp finns.