Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Håller med dig om Hellström Andreas.. Hans tackling var så jävla dålig och att folk över huvud taget röstar på någon som inte ens kan hantera en puck är för mig en gåta. Så jävla pinsamt att han blev utsedd till ”MVP” ifjol.. För övrigt så var Bobbo helt värdelös idag! Han stod väl själv för tre-fyra massiva felpass och en sju-åtta extremt dåliga uppspel där han tappade pucken när han skulle passa.

Sen domarinsatsen var jäkligt märklig.. knätacklingen på Squires var också rätt tveksam tycker jag. Jämför alla med Motins tackling i början av säsongen och tycker den här inte är långt ifrån.

Har kollat in några gånger på ”Knätacklingen” på reprisen och håller nog inte med. Tycker inte alls DIF-spelaren sträcker ut benet på något sätt eller söker det och det här sker snarare mer av typen av en ”kollision”.

Däremot tycker jag huvudtacklingen har en aura av något som kunde ha undvikits av DIF-spelaren. Det känns inte slumpartat att DIF-spelaren träffar huvudet

Ja men min poäng var att så gick ju Motins tackling till också ju? Det var Malmös snubbe som flyttade sig. Tur för Squires att han hade den vinkeln så att knät inte fastnade i isen.. Nu åkte han ju på en huvudtackling istället dock..