Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Har alla utom jag slutat att titta nedåt i tabellen? Tycker vi fått fler poäng än vi förtjänat så här långt. Dessutom flyt med hundradelar både mot Leksand och Skellefteå.

Att vi sedan har otur med skador och avstängningar är en annan sak.

Är som dig. Tittar fortfarande alltid nedåt och begrep inte att så många ansåg ”det vara klart” när det är 33 poäng att spela om och Örebro har/haft så många spelare otillgängliga. Ett par förluster för oss och ett par vinster för Leksand och det är på strecket igen

Nu är ju statistiken i ett annat läge. Låt säga att Örebro skulle fortsätta på blygsamma 1P/match. Snitter har väl legat på 1,3? Typ med nya tränarna, och vi är med och hugger på fler matcher än tidigare.

Med 1P/match skulle vi sluta på 59 poäng.
Leksand måste då ta in minst 20-poäng (+ målskillnad) för att gå förbi. Alltså måste dom vinna 6,7 matcher av 10st (trepoängare).

Allt kan hända givetvis men det krävs att vi går ner bra mycket lägre än 1 poäng per match eller att Leksand vinner en jävla massa matcher nu. Jag ser inte att det ska hända faktiskt! Vi får utvärdera när veckan är slut dock..

Jag hoppas på att Karlskronas superdåliga form (inte vunnit hittills 2017) fortsätter och dom får börja oroa sig för Leksand istället.