Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Inte är det lätt att välja ut en MVP i år, men min röst går iaf till Wandell. Trots att han inte levt upp till det offensiva förväntningarna tycker jag han har varit väldigt viktig i egen zon. Där vi har spelat 70% av matcherna. Tror det skulle bli en liten boost för honom att få ett kvitto på att han gör ett bra jobb även fast det kanske inte syns i protokollen.

Jag är liiiite inne på samma spår. Han gör ett jävla hästjobb men får inte ut någonting av det. Något är väl att Marre har varit väldigt osynlig i år, och Viksten lirat skadad samt Mustonen varit ohet.

Men tolv poäng på 45-matcher är inte godkänt ändå.. tyvärr. Problemet är väl att det inte är riktigt någon som förtjänar en MVP?

Hudacek har varit kass i år.
Alla backar har varit kassa i år (i princip).
Mååååånga forwards har underpresterat och de enda som är rimliga att nämna i poängväg är väl Libor, Squires och Weinstock. Och det är ganska enkelt att argumentera emot varför dessa herrar ska få MVP-priset trots det.. Jag skulle tex kunna se mig ett ÖHK utan Libor och Squires. Även om dom gjort poäng så är dom för okompletta som hockeyspelare för mig. De har liksom vissa egenskaper som jag stör mig oerhört mycket på. Libor är sviinbra, fast bara när han själv vill. Annars kan han vara så jävla loj och ointresserad ut, och det sänder jävligt dåliga signaler. Squires kör nästan jämt, men han kör nästan jämt fast.. Jag har tappat räkningen på gånger han har transporterat upp puck för att sen inte kunna leverera en pass och tappat den istället.. Weinstock är väl den som har imponerat mest egentligen. Skulle nog kunna tänka mig att ge den till honom iofs.