Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Andreas
Keymaster

Grossman är nog en av de bäst betalda idag och det är mycket baserat på hans många NHL-matcher.

När han spelar rakt och enkelt sitter passen ofta på bladet. Det är när han försöker konstla till det eller vara överkreativ som det skiter sig. Det tror jag Sundblad kan få han att förstå.

Jag tror det hela landar på vad han kommer kosta.

Jag tror det finns en roll för en spelare av hans typ även i ett topplag, men det bygger givetvis på att övriga backar tar andra roller som han inte kan. Det är lite dåligt med det idag.

En annan relaterad sak:

Som jag förstått det och fått höra är att NJ har kärnan i truppen klar redan, men det finns utrymme för spets. Sponsorer är redo att pytsa in för riktig spets. Däremot är det visst motstånd för att dela ut pengar igen efter hur det gick med Jocke. PG:s agerande har skadat relationerna något, men i och med rekryteringen av NJ har klubben kunnat rädda sig en del.

Jag tror inte det blir några problem med att samla ihop sponsorer och laga de relationer som blivit sargade. Sedan ska jag inte helgonförklara NJ innan något blivit presenterat, men att han kommit in och styrt upp den så kallade sportgrupp Örebro haft innan där många viljor skulle få säga sitt. Idag är det NJ som bestämmer med inflytande från tränarna.

PG är ju fortfarande chef över allihop, men jag hoppas verkligen han låter det sportsliga bli hanterat av NJ, och tränarna.