Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Henric
Keymaster

Fahlander målar upp förlusten av PG som det värsta som hänt typ. Är det klubben för inbördes beundran eller vad är det frågan om? Hur mycket negativt kan komma ur detta?

Ryktet gör ju gällande att PG varit bra med sponsorer osv. Och här målar Fahlander upp honom som näst intill ovärderlig.

Sen börjar jag irritera mig rätt ordentligt på argumentet att PG skulle påverka matchintäkterna.. Hockeyn är A OCH O! Bra hockey kommer sälja bättre än dvärgar som jonglerar med köttbullar i pausen!

Dessutom har ÖHK en liten särställning i SHL. Vi är fortfarande en jävligt ny klubb o högsta ligan och det är fortfarande ”nyhetens behag” som drar folk till arenan. Att PG (mfl) tror att det beror på alla jävla evenemang är bedrövligt.. Hur mycket extra folk kommer för att man kör Oktoberfest?

Visst, det kan ha ett ”mervärde” men något kidsevenemang osv. Men jag tror dom överskattar det å det grövsta.

Jag såg det också och han var ju inte direkt återhållsam i sitt beröm. En insats utan motsvarighet inom svensk elitidrott menar Fahlander. Jag har inte insyn att känna till vad han grundar det på, men det låter lite som ”Falle” brukar göra. På eller av. Hit eller miss. Finns liksom inget mellanläge, så jag tror det är ett utslag av det bara.