Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Tja han ligger väl ganska långt efter Wesslau under årets säsong? + att senast Wesslau var i SHL så stod man i klacken och skrek ”sållet” åt honom för att han släppte in varenda puck som kom flygandes. Så jag tycker att det känns oerhört osäkert om någon skulle ge sig in i en SHL-säsong med denna keeper och någon av Brages kaliber.

Men jag förstår verkligen vad du menar.. Luktar verkligen ÖHK om hela grejen. Och sen så tycker VD:n att det är en ”toppkeeper” för att han har varit tredjemålvakt i VM för tyskland någon gång..

På NA hade dom hört rykte om att Lindbäck skulle vara aktuell för ÖHK? Det skulle lugna mina nerver något oerhört.. men hade det varit han så hade han väl redan varit presenterad. För enl. VD:n så ska väl en ”toppkeeper” vara klar.. Och menar han denna rackare så är vi illa ute.. dels för att vi går in i en säsong med den sämsta 1:a keepern i SHL och för att vår VD tror att det är en ”toppmålvakt”.

MEN! För att gardera mig, om det skulle visa sig vara ett guldkorn så skulle jag bli kanonglad! 😉 Men hoppas det blir typ Leksand för karln och vi vinner silly med Lindbäck eller någon av de andra supermålvakterna som finns på marknaden.