Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Han känns absolut spännande! Det känns som att vi har värvat rätt smart?
Mastomäki tex, hur ofta kan man värva en 20-åring som redan har två säsonger i SHL?
Jonte verkade många AIK:are vara sjukt besvikna på att tappa = spännande.
Sakari har blivit lite smyghyllad på twitter av diverse experter. Känns också som ett oerhört spännande och ganska billigt (?) namn. Ett möjligt fynd?
Sallinen är svårt att säga vart han ligger, men man är ju sjukt taggad på han i vilket fall som helst med tanke på hans historik och att han kom och ”räddade laget” osv.
Målvakten känns också som en rätt smart värvning. Troligtvis inte speciellt dyr och en hög lägstakvalitet. Förra årets grundserie och årets slutspel ser ju rätt smaskiga ut.
Linus Arnesson (om han nu är klar) känns också riktigt spännande. Han lär inte tjäna några enorma summor tack vare sin låga ålder och har redan SHL-säsonger på AHL-säsonger på sitt CV. En hel del djurgårdare verkar lite småsura över detta rykte också. Hade för mig att han blev hyllad av Tellqvist också innan han åkte över till AHL.
Jag håller med dig i vad du skriver förutom det viktigaste, målvakten. Om Brynäs haft HV:s målis tror jag de redan nu vunnit SM. Vem minns en andraplats (fråga ÖSK). Om nu denna målvakt från Finland är så bra som många vill mena. Varför är han då inte i NLF, AHL eller NHL?
Men frånsett det behöver vi få in två duktiga backar och en spetsforward.
Ps. Visst, jag har spelat Ishockey på skapligt hög nivå och vet hur mycket målvakten betyder. Men när jag varvade ner med innebandy fattade jag det ännu mer
!!
Han spelade i NLA och gjorde det skitbra minst sagt, men fick efter det ett riktigt fint kontrakt av KalPa så det är inte helt konstigt han är/var i Liiga 🙂