Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Orebro Center
Deltagare

Lite som Leksand när de åkte ur näst sista gången. 2 skapliga femmor som kommer matchas som djur och sedan 2 ihåligheter. Och de två femmorna som kommer matchas stenhårt kommer förr eller senare få överbelastningsskador. Jag tycker ff många överskattar denna trupp. Man skär i budgeten samtidigt som en överlevnad kommer att ge rekordstort belopp i TV pengar. Det här är den ekonomiskt strategiskt mest viktiga säsongen Örebro kommer att spela. Det kan vara värt att satsa mer lite mer pengar än vad man har. Det betalar tillbaka sig. Vi saknar flera backar och minst två forwards/centrar. Det kommer bara handla om överlevnad igen kommande säsong. Ni kommer få se. Såvida vi inte har astur att två lag rasar ihop totalt eller är ännu sämre än oss. Att Örebro går all in på den tanken…igen. Jag tycker synd om båda Niklas som måste jobba med detta handikapp. Att egentligen inte kunna spela den hockey man vill. Det kommer inte bli lätt

Både ja och nej. Leksands två sämsta kedjor var halvdan allsvensk klass. Våra sämsta kedjor består just nu av Olsson, Wiklander, Weinstock, Glenn, Frasse och Mastomäki. De tre sista är på tillväxt och måste få göra misstag, annars kommer vi aldrig kunna få fram några nya spelare genom egen utveckling.
De tre första borde kunna spela 0-0 m den rutin de ändå sitter på. Fyrphil och Jellvert är väl även de på tillväxt, men frågan är om de inte kommer lånas ut?

Det faktum att vi bara har 5 backar officiellt klara gör det svårt att riktigt utvärdera truppen. De två-tre sista backarna kan göra en värld av skillnad.

Klarar vi att ta oss till play-in är jag helnöjd med tanke på allt som varit.

Frågan är om Fyrphil och Jellvert lånas ut om nu Örebro inte kommer värva något mer på forwardsidan.