Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Men Mustonen är väl ändå något överskattad? Han är grym på skridskorna och har ett riktigt bra skott. Men han har inte några speldrivande egenskaper, inget bra passningsspel, dålig på att hitta fria ytor osv. Detta är saker som är bra mycket svårare att träna upp en typ skridskoåkning och skott just.. Självklart finns det möjligheter för honom att växla upp om han får spela med riktigt bra spelare då han kan komplettera en spelare som hittar lägen åt honom. Men i sig självt så är han inte tillräckligt bra ändå :/
Det var många gånger den här säsongen där man faktiskt svor lite åt honom för att han rent spelmässigt förstörde mer än vad han tillförde och satte lagkamrater i dåliga sitsar. Att han sedan blixtrar till ibland och gör helt galet snygga mål tycker jag inte väger upp för det… Men han verkar vara en jäkligt skön kille i varje fall vad nu det är värt.
Som jag ser det så är det definitivt inte sådana spelare som ÖHK är i behov av. Spelare som är bra på skridskorna och har ett bra skott men som (tyvärr) har varit oerhört limiterade i övrigt har vi haft överflöd av i tex Viksten, MJ, Anttila och delvis Squires. Jag vill se fler lirare som typ Libor, spelare som skapar åt andra och jag hoppas att Manninen kan vara en sådan spelare. Wandell, Jocke och Sallinen vet jag inte riktigt i vilken kategori jag ska lägga dom.. något mer allsidiga kanske. Men definitivt inga playmakers.