Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Wirstöms artikel är väldigt läsvärd för den som vill få lite lugn och känsla för var alla pengar tagit vägen.
Håller med, jag reagerade främst på detta om nye VD:n: ”Han har fått ärva en kärvare situation än som stod klart när han tog jobbet. Och han har, uppenbart, bestämt sig för att städa fram ett rent bord på vilket en omstart ska göras. Inga genvägar.”
Jag känner mig lite lugnare i och med att dom verkligen gör ett rejält omtag här och inte skyfflar skiten framför sig bara. Bra att man tar tag i spelarbudgeten direkt och budgeterar på ett jävligt mycket rimligare sett, dvs inte förutsätter att man kommer ta sig till slutspel.. Gör hellre som Brynäs typ och budgetera utanför slutspelet, om det sen närmar sig slutspel och man har en säkrad plats kan man antingen njuta av att man kommer att få in lite extrapengar eller kanske värva en extra spelare då istället. Att lag fortfarande budgeterar med slutspel är ju helt sjukt… speciellt för en klubb som ÖHK som halkade in på ett bananskal tack vare EN spelare.
Just det som är grejen. Det har varit en oproffsig och okunnig organisation från början. Värvningen av Ryan var ju ytterligare en sten i PG’s motorhaveri. Det var pga honom som PG fick storhetsvansinne och trodde att allt han rörde vid blev till guld.
Det var ju bara ren tur. Den enda med riktig rutin från de två år vi tog oss dit var ju Kenta. Klart han tröttnade tillslut, han föll ju också in i fällan. Förhoppningen blir väl att man riktar in sig på att bli en riktig organisation både på och utanför isen.